Monday, April 13, 2009

eerrrmmm...wangi!!

eDalam dunia ni sume org suke bau wangi kan. Aku paling elergic kalau tercium badan orang yang berbau semacam. Eeeee...loya tekak tau. Tambah-tambah lak kalau orang tu perempuan. Dia tak tercium ke bau badan dia sendiri ek? Sesetengah orang cakap, orang yang berbadan besar ni "berbau". Ada gak kebenarannya. Aku penah sebilik ngan budak2 yang berbadan agak "besar" ni masa kat UiTM dulu. Even though dorang ni baru je lepas mandi, bau badan dorang yang tak menyenangkan tu still ada. Camne tu ek? So aku akui la fakta itu ada jugak benarnya. Tapi aku jugak pernah jumpa gak orang kurus tapi bau badan dia, masyaAllah...pahit..bau pekung. But im wondering, depa ni tak terbau ke bau badan dorang sendiri. Mungkin jugak dah imune dgn bau tu kot. Bayangkan, kalau orang tu dah kahwin, macam mana la agaknya husband and wife dorang leh tahan bau badan dorang kan. Just imagine. Fuh... mesti seksa kan.

Aku paling sensitif bab-bab bau badan ni. Disebabkan itu jugalah aku ni agak obses dengan perfume. Aku suka bau-bau yang wangi. Kiranya aku takkan berapa nak berkira la untuk keluarkan duit untuk beli perfume yang aku suka. Disebabkan aku ni agak cepat jemu dengan satu-satu perfume tu, belum habis sebotol, aku akan beli yang lain plak. So far perfume yang paling favourite aku pakai DKNY Be Delicious. Hobi beli perfume ni aku kongsi dengan budak rumah aku a.k.a my best buddy la. Dia pun dah terikut-ikut dengan aku. Gila perfume.


Ada orang cakap, perfume yang dipakai menggambarkan peribadi seseorang. Sejauh mana kebenarannya aku tak sure. Apa yang penting, aku takkan rasa confident kalau keluar rumah tak pakai deodoran dan perfume.


Bagi yang rasa-rasa bau badan dorang tu agak kurang menyenangkan, eloklah ambil langkah untuk mengatasi masalah tu. Janganlah seksa hidung orang2 di sekeliling anda tu k. Sesiapa yang ada kawan yang ada masalah bau badan ni, nasihatkanlah kawan anda dengan cara yang terbaik. Jangan sampai menyinggung perasaan orang tu plak. Slow talk dengan dia, or hadiahkanlah dia perfume or deodoran. Mungkin dari situ dorang akan slowly berfikir dengan sendirinya. So, lu piki la sendiri mcm mane ek.


p/s: Ada jugak orang yang beli perfume disebabkan free gift yang ditawarkan. Contonya beg.

8 comments:

maza said...

ado org kobarkan den la..

bau ketiak den wangi..

ekau mau cubo ko?

wakakakkaa

cinta said...

eeeeeeei..tak koso den. kombang tokak den ni ha. sapo la yang sanggup cium tiak ekau tu maza?

Sulela said...

Errrmmmm...tak semua orang badan besar tu busuk...huhuhu

maza said...

uiks. ekau tak nak....ishk ishk ishk....rugi tau.. tak pe, den bagi ket org yg nak..wakakakak

erk! den nak tengokkan.. kalau tak cayolah, org perempuan nie suko bau ketiak suami eh!

nantilah ekau kawen....tapi ...???!

hehehehheh

cinta said...

Mmg la tak sume org badan besar ni ada "bau" lela. Certain2 jer. Hope jgn lak ada yang terasa. hehehe

cinta said...

"nantilah ekau kawen...tapi ...??!"

tapi aponyo maza?? ekau len kali cakap biar abih.. hehehe

Apa Khabar Orang Dungun said...

ceh..hampeh..lu perli wa beb!!kurang ajau lu!!!

Unknown said...

Salam,,,kat syurga nanti bau peluh tukar jadi bau kasturi...baca cerita yang saya tulis kisah penghuni syurga tu...di blog saya..