Wednesday, May 13, 2009

HUJAN

Hai sang hujan, nape kau malu-malu je nak turun. Semalam kau datang kejap sgt. Tak sempat aku nak lepaskan rindu kat kau.



Hari ni pun sama. Bunyi guruh kau bukan main kuat lagi. Berdentam dentum di sana sini. Tapi kau sekadar lalu je. Tak sempat pun nak bermanja-manja dengan aku. Hai sang hujan. Kau datanglah lagi ek. Aku rindu kat kau. Serius aku rindu. Kau siramlah bumi Tuhan ni dan kau siram jugaklah kereta aku yang dah 2 minggu tak jumpa air tu.



Dah lama aku tak rasa udara nyaman dari kau. Aku tunggu ye sang hujan ... datang ye.

8 comments:

Sulela said...

Ahahaha...entry luahan perasaan ye Cinta... Sekarang dah masuk musim panas...huhuhu

Anonymous said...

cian cik adik, kat tempat kita hujan turun dekat sejam. Yang lebatnya dekat 1/2 jam. Nampaknya sang hujan tu rindu kat cik akak kot ...

theblabber said...

hujan memang membawa satu "temperament" yang sukar nak digambarkan kan?
:)

maza said...

hmm

tapikan, buat kami yg berkuda kerdil ini... hujan bermakna merencatkan perjalanan kami untuk mencari rezeki!

huhuhuhu

cinta said...

Hai lela. Lebih kurang la tu. dah tak tahan dah. asik dok berlengging je. tak tahan cuaca panas.

cinta said...

Anonymous, rasanya hujan mmg tak rindu kat Cinta la. huhu. sedih.

cinta said...

yup miezi. mmg sukar digambarkan perasaan tsbt. bila dia (hujan) dah lama tak dtg, kita rasa cam rindu, tapi bila dah selalu sgt muncul kita cam rimas pulak. tapi yg sekali sekala dtg tu yang best. :)

cinta said...

maza, doa je la hujan turun malam je. so boleh la korang yang berkuda ni balik dgn senang ati. ;)