Wednesday, September 10, 2008

Gigi Oh Gigi


Bangun pagi, gosok gigi, cuci muka terus mandi...

Gosok gigi pun kalau gigi tu dah nak rosak, dia rosak gak. Ari ni for the second time in my life aku g cabut gigi. Tu pun sebab dah tak tahan sakit sangat. Semalam satu hari pening pale coz sakit gigi punya hal. Nak taknak kena cabut gak. Skit lagi nak raya, buatnya masa raya nanti dia sakit, tak dapat nak makan banyak-banyak lak. Hehehe. Aku ni sebenarnya fobia ngan doktor gigi ni. Aku tanya kawan aku, boleh tak doktor tu bius sampai pengsan. Takut sakit punya pasal. Kawan aku cakap mana la boleh. Nak tak nak aku beranikan jugak la pegi klinik gigi tu. Masuk je kat surgery room 3 aku dah mula ketaq. Siap tanya doktor "sakit tak?" Doktor tu senyum jer. "Sakit sikit jer", kata dia. Masa dia bius tu ada la 3 4 kali dia inject kat gusi aku. After 5 minute aku dah rasa kebas. Dr tu bagi aku pakai cermin mata hitam. Tak tau pulak tuk apa fungsinya. Aku pun pakai jela. Masa dr suh nganga mulut tu aku dah siap2 tutup mata. Membanyangkan kesakitan yang bakal dirasa. Tak sampai lima minit dr tu suh aku gigit kapas. Dah siap rupanya. Tak sakit langsung. Aku je yang takut lebih. Aku just cabut sebatang je gigi. Sebatang lagi tunggu la dulu. Aku g klinik panel lak. Tak larat aku nak bayar coz aku tak g panel. Sebatang je dah RM100. Disebabkan aku cabut gigi di bulan pose ni, ada satu kemusykilan, batal ke tak pose kalau cabut gigi. Tanya opismate ada yang cakap batal ada yang cakap tak. Ntah la. Ganti jela nanti.

2 comments:

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

Apalah ertinya memakai cermin mata hitam kalau nganga mulut pejam mata, seperti juga si rabun bermimpi tanpa memakai cermin mata ... clear ka mimpi tue?

p/s: Kalaulah boleh tinted cermin kereta sama power dengan cermin mata ... kan best! tak yah pakai cermin mata lagi..ek

cinta said...

Agaknya si rabun jatuh katil pun sebab tak pakai cermin mata masa bermimpi la kot. Tak clear, samar-samar. Hehe. Kalau sermin kete leh tinted ok jugak. tapi kesian pulak penumpang lain yg tak sama rabun cam kite. mesti pening pale dibuatnye..