Tuesday, October 21, 2008

"BUDAK KELANTAN" - bukan aku la... (koya mu)

Filem "BUDAK KELANTAN" akan ditayangkan di pawagam pada 30 Okt 08. Walaupun aku secara peribadinya tidak mengiktiraf diri aku ni sebagai budak KELANTAN, tetapi secara officiallynya aku memang budak Kelantan. (Tak caya meh tgk ic aku). Walaupun ic aku "03" tapi aku tak reti pun kecek Klate. Start kawan ngan budak2 Kelantan pun masa aku masuk matrikulasi thn 2001 dulu. Walau apa pun aku tetap bangga dengan negeri kelahiran aku ni. Aku memang bercadang nak pi tgk cite ni. Tapi kena bawak gewe Klate gak la kot tuk jadi translator. Kang tak paham lak ape dorang dok cakap. Ada sesape nakFOLLOW aku tgk cite ni???

Ni serba sedikit sinopsis tentang filem "BUDAK KELANTAN"

"Pertemuan itu mendedahkan kehidupan hitam Jaha – pedagang dadah, perempuan dan liar, mendorong Buchek untuk membantu sehingga sanggup mengorbankan cintanya apabila menyedari temannya itu jatuh hati pada kekasihnya, Che Nor.
Buchek rela melepaskan Che Nor, namun mampukah cinta mengubah manusia seperti Jaha yang selama ini hidup berkiblatkan Barat itu? Salahkah Che Nor mempertahankan cintanya pada Buchek dengan alasan soal hati bukan sesuatu yang boleh diperdagangkan? Sedang Buchek pula mempertikaikan pendirian Che Nor yang dianggap lebih mementingkan diri daripada perintah Tuhan.
Satu pembunuhan berlaku lalu mencetuskan satu transisi dalam episod cinta dan hidup Jaha, Buchek serta Che Nor."

4 comments:

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

ehem, kawe dengan ini mengofferkan diri. Sebab kawe orghe klate yang tegar!

cinta said...

hahaha...mu memang orghe klate asli..buleh2..mu jadi salah sorang calon yang akan dipilih..

Prasert Chaipradit said...

Saya pun cadang nak tengok juga Budak Kelate. Tadi pergi pusing-pusing di Alamanda, terkelih poster Budak Kelate, tertarik hati sebab al maklumlah orghe Kelate memang taksub dengan benda yang ada bau budu!

cinta said...

Budu toksah cite la.. Memang sedap. Hehehe. Jom kita pakat g ramai2. Bawak kaum kerabat sekali..