Tuesday, December 23, 2008

BENGANG!!!

Ari ni aku nak story skit pasal BENGANG bukan BANGANG ok. Bukanlah bermaksud untuk membuka pekung di dada tapi sekadar berkongsi rahsia. Untuk meluah perasaan pun ada gak. Tengah BENGANG ni!!! (Dengan penuh emosi). Tabiat buruk yang satu ni memang dah lama melekat kat diri aku. Aku memang cepat BENGANG kat orang lain. BENGANG ni kira adik beradik PANAS BARAN la kot. Sebab apa aku aku selalu BENGANG? Sebab bila aku rasa aku ditindas aku akan cepat rasa BENGANG. Dan apabila aku BENGANG aku akan anggap orang yang buat aku jadi BENGANG tu BANGANG! Tak kiralah disebabkan kata-kata, perbuatan atau sebarang bahasa isyarat yang dapat difahami dan diproses oleh serebrum di bahagian depan otak aku ni. BENGANG ni slalunya akan buat aku rasa tak best jerk sepanjang hari. Kadang-kadang boleh membawa ke beberapa hari gak. Dan aku akan pandang "orang tu" kecik je. Cam rasa nak tonjol-tonjol kepale dan hentak-hentak tulang rusuk sebelah kiri dia. Tapi disebabkan aku masih mampu berfikiran waras buat masa ini ku tahankan jugak Jebat. Aku takmau disamakan dengan orang yang BANGANG walaupun aku memang tengah BENGANG. Tapi satu kelemahan aku, bila aku BENGANG aku akan lepaskan pada orang lain (kira tindakan yang agak BANGANG jugak la kan). Sian la sesiapa yang jadi mangsa aku tu. Walau macam mana sekalipun aku akan cuba sedaya upaya tuk atasi kelemahan aku ni. Bak kata orang, takde sape yang SEMPURNA dalam dunia ni. Setiap kelemahan datangnya dari kita sendiri. So u all piki la sendiri apa tebiat u all yang kurang bemoral tu k. Boleh gak sama-sama bermuhasabah diri.

5 comments:

Pok Li said...

Benganng kat sapa tuh.....

cinta said...

Bengang kat orang yang Bangang. Tapi semestinya bukan Pok Li. hehehe..

Anonymous said...

uiks..

maza bengang dengan org tak bayar hutang!

hahahahha

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

Ada orrg bengang dengan orang yang kutip utang yg bangang! hahaha

cinta said...

Kengkadang rasa agak bangang lak sebab tak reti nak minta utang kat pemiutang.