Wednesday, June 25, 2008

Syukur dengan Anugerah Tuhan

Salam...
Hari ni bila tgk Friendster member aku masa sekolah dulu rasa cam jeles lak. Tetiba aku terfikir yang sesetengah orang macam senang je percaturan hidup diorang ni. After abis study get married, then dapat lak husband yg best2 (i mean yang leh menjamin masa depan la), after that dapat lak baby. Hai... bahagia hidup beb. Macam sorang kawan aku ni la, lps habis U dia kawin, then g ikut husband dok kat Australia futher study and skg lak dia tgh pregnant. Wah macam best je bunyinye kan.. Adakah itu perjalanan hidup seorang manusia atau insan yang dikatakan perfect or lucky.
Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu kan. Tapi aku happy tgk kawan2 bahagia dengan life diorang. As long they happy ok la kan. Aku pun tumpang gembira sama. Im also happy with my life now. Ada kerjaya, dapat pegang duit hasil titik peluh sendiri dan hidup seadanya. Kenalah bersyukur dengan rezeki yang Allah beri pada kita. Kalau ada rezeki lebih Insya-Allah aku akan futher gak study tuk amik Master walaupun tak dapat futher kat oversea kat sini pun jadilah. Dalam hidup ni kita tak leh nak cepat berpuas hati dengan apa yang kita ada skg. So kena terus improve ourself. Walaupun hidup aku tak bertuah seperti orang lain, tapi aku ttp bangga coz mungkin ada xperience yg aku alami tak dapat dirasai oleh org lain. Syukur je la kan.. Alhamdulillah....

No comments: