Wednesday, April 16, 2008

KURUS: Kuatkan Iman, Tekadkan Azam

Hari ni bermulalah episod aku untuk diet. Kali ini aku betul-betul serius. Bukan sekadar omong-omong kosong lagi. Bos aku telah menjadi inspirasi untuk aku memulakan misi crash diet. Mengikut sumber yang boleh dipercayai, bos aku telah dapat mengurangkan 1.5 kg dalam masa satu minggu sahaja. Ada betulnya juga, hari ini saja dia dah melaram pakai kebaya ketat. Tercabar pula rasanya. Heheh. Sebagai langkah pertama, aku hanya akan mengambil salad sahaja untuk makan tengahari juga malam. Di samping itu aku akan mengambil buah-buahan kalau terasa lapar. Walaupun ada suara-suara sumbang yang menggoda aku untuk makan, tetapi aku akan kuatkan iman dan bertekad untuk tidak terpedaya dengan godaan mereka untuk aku menjamah nasi. Semoga rancangan aku berjalan dengan lancar.
p/s: Seksa tau tengok orang sedap je makan nasi. Tapi takpe la, nak kurus kena la seksa sikit.

No comments: